El dimarts 19 de maig vam anar a la Trobada de Coral a Navarcles, amb els de Mura i els de Calders.
A Navarcles també venien altres escoles. Primer van cantar l'escola Sant Josep de Navàs, després Escola Xarxa de Berga, llavors escola de Calders seguit de l'escola Santa Eulàlia de Berga desprès nosaltres. En acabat el col·legi Om de Manresa i després l'escola Capellades. Nosaltres vam cantar les cançons següents: A la fiera de l'est i Tan si plou com si brilla el sol. També vam cantar 3 cançons junts que són Muntanyes araneses, Himne de l'infancia i Corre, salta, canta .
Gerard, reporter Classe da Vinci
divendres, 29 de maig del 2015
dissabte, 23 de maig del 2015
FESTA VIU EL PARC
Fa uns dies vam anar al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac on feien la festa de Viu el Parc. Hi vam anar nosaltres i els nens i nenes de Mura, però també hi havia molts nens d'altres escoles.
Quan vam arribar vam esmorzar i després vam anar fent diferents tallers i activitats. Hi havia unes jocs fets amb materials reciclats que eren molt entretinguts. També vam fer una passejada i ens van explicar coses i vam fer una activitats d'observar plantes i una altra de rastres d'animals.
Després de tot això, vam dinar ràpid i ens van fer un espectacle de màgia.
Quan va acabar tot, vam tornar cap a lescola, tot i que abans vam passar per Mura on vam deixar-los i vam aprofitar per visitar la seva nova escola.
Samuel - Classe dels musicals
Etiquetes de comentaris:
Cicle superior,
classe musicals,
Medi Natural,
SORTIDES
VÍDEO TROBADA CORALS
Dimarts passat vam anar a Navarcles per participar, conjuntament amb els companys de Mura, en la trobada de corals d'infantil i Primària.
Aquí podeu veure els nostres alumnes en acció.
Aquí podeu veure els nostres alumnes en acció.
dijous, 21 de maig del 2015
AQUEST CURS... TAMBÉ HEM "LLEGIT EN PARELLA"
Durant el curs hem estat fent "llegim en parella" que és una activitat per poder millorar la teva rapidesa i comprensió lectora. Les parelles es divideixen entre el "tutor" que és el que es prepara un text durant tota una setmana, per després ajudar a la seva parella que es el "tutorat".
Aquesta activitat té 7 passos o fases:
- Activitats prèvies: que normalment són sobre què tractarà el text.
- Lectura del tutor: en aquesta fase el tutor llegeix el text.
- Lectura conjunta: llegeixen les duess persones de la parella (el tutor una mica més endavant que el tutorat)
- Lectura PPP: El tutorat ha de llegir el text i quan s'equivoqui el tutor ha de fer les tres P:La primera P és de "Pausa"la segona de "Pista" i l'última de "premi", que és dir-li "molt bé".
- Comprensió lectora: són una sèrie de preguntes sobre el text que ja has llegit.
- Lectura expressiva del tutorat: el tutorat torna a llegir intentant no equivocar-se i fent-ho amb expressivitat.
- Activitats complementàries: activitat per reflexionar sobre el tema del text, per aprofundir més...
Aquest dimecres ha estat l'última sessió de llegim en parella. Aquí podeu veure algunes fotos de les parelles treballant.
Cristell - Classe dels musicals
INVENTEM HISTÒRIES DE LA SARA PEGUES
Fa unes setmanes ens va visitar l'escriptora Gisela Pou. Els alumnes de Cicle Superior vam fer diverses activitats abans que vingués: llegir coses de la seva vida, pensar preguntes per fer-li, dibuixar grans alguns dels personatges de la col·lecció de la Sara Pegues, uns dibuixos a Plàstica inspirant-nos en uns quadres que surten al llibre de "Sara Pegues i El Mural Blau"... i un recull de contes on la protagonista era la Sara.
En aquest article, si voleu, podeu llegir aquests contes.
En aquest article, si voleu, podeu llegir aquests contes.
Etiquetes de comentaris:
escola l'esqueix,
Itineraris de Lectura
dimecres, 20 de maig del 2015
LA CORDA DE LA HISTÒRIA DE LA TERRA
Fa uns dies va venir el Josep Girabalt a fer-nos una activitat sobre la història de la Terra. Entre tots vam muntar una corda lligada a la barana. La corda feia 46 metres i cada metre representava 100.000.000 d'anys!
Després vam posar-hi uns cartellets que indicaven els anys i quan els vam haver posat tots, en vam col·locar uns altres que mostraven els fets que havien passat durant la història de la Terra.
El Josep ens va explicar millor els fets, alguns d'ells eren:
La terra es va formar per l'acumulació de matèria, al principi era molt calenta i hi queien molts meteorits, després es va refredar i va ploure molt i així es van omplir els oceans.
La primera vida a la Terra durant molts anys va ser microscòpica (bacteris, algues...).
Després la vida va ser sobretot al mar. Els primers animals en sortir de l'aigua van ser els escorpins.
L'asteroide que va extingir els dinosaures feia més de 10 quilòmetres de diàmetre i va caure a Mèxic i va canviar molt les condicions de la Terra.
Va ser una activitat molt interesant i vam aprendre moltes coses.
En el següent vídeo que vam fer un altre any que vam fer l'activitat es pot veure un vídeo de com queda la corda un cop plena d'imatges i cartells.
Aina - Classe dels musicals
Després vam posar-hi uns cartellets que indicaven els anys i quan els vam haver posat tots, en vam col·locar uns altres que mostraven els fets que havien passat durant la història de la Terra.
El Josep ens va explicar millor els fets, alguns d'ells eren:
La terra es va formar per l'acumulació de matèria, al principi era molt calenta i hi queien molts meteorits, després es va refredar i va ploure molt i així es van omplir els oceans.
La primera vida a la Terra durant molts anys va ser microscòpica (bacteris, algues...).
Després la vida va ser sobretot al mar. Els primers animals en sortir de l'aigua van ser els escorpins.
L'asteroide que va extingir els dinosaures feia més de 10 quilòmetres de diàmetre i va caure a Mèxic i va canviar molt les condicions de la Terra.
Va ser una activitat molt interesant i vam aprendre moltes coses.
En el següent vídeo que vam fer un altre any que vam fer l'activitat es pot veure un vídeo de com queda la corda un cop plena d'imatges i cartells.
Aina - Classe dels musicals
ESTUDIEM 1 METRE QUADRAT DEL PARC DEL SERRAT
Fa uns dies, amb els nens i nenes de Mura, vam anar al parc del Serrat a fer una activitat que es diu el metre quadrat.
S'havia d'anar amb parelles. El que vam fer va ser marcar un metre quadrat al terra al lloc que escollíem. Seguidament, ens van donar una fitxa a cadascun, perquè s'havien de prendre apunts del metre quadrat. En el metre quadrat observàvem els animals que hi vivien, els arbres, fulles, féiem fotos...
Em va agradar bastant perquè anàvem amb parelles.
Samuel - Classe dels musicals
Etiquetes de comentaris:
Escoles Compartides,
Medi Natural
Subscriure's a:
Missatges (Atom)