Per entendre millor aquesta gràfica a classe hem fet la següent activitat:
Objectiu: descobrir i veure quina proporció d' aigua dolça i de fàcil accés hi ha en el nostre planeta.
Material: 100 gots iguals , aigua , colorant i provetes graduades.
Procediment:
- hem omplert els 100 gots d' aigua.
- A 3 gots, que representen l' aigua dolça, els hi hem posat colorant blau. Els altres 97 gots representen l'aigua salada dels mars i oceans
- Els tres gots d'aigua dolça els hem abocat en una proveta. Hi havia 300 ml. d'aigua dolça.
- En una altra proveta hi hem posat 3ml. (1 %). És l'aigua dels rius, llacs i embassaments.
- L'aigua que ha quedat en la proveta gran representa l'aigua glaçada dels casquets polars i glaciars.
- Finalment hem tornat a abocar l'aigua que representava la dels rius, llacs i embassaments en el got. De tan poca que n'hi havia no tapava el fons.
Conclusió:
Encara que sembli que al nostre planeta hi ha molta aigua, només una part molt petita està disponible de manera fàcil pels èssers vius. És important, doncs, no malgastar-la i fer-ne un bon ús.
Classe dels FARS
Molt interessant i clarificador! Segur que heu après molt amb aquest experiment.
ResponEliminaMaite