divendres, 3 de febrer del 2012

AIGUA DE FÀCIL ACCÉS

A l'àrea de medi estem estudiant l'aigua. Hem vist que al nostre planeta n'hi ha molta però no tota la podem utilitzar perquè és salada o bé es troba en llocs difícils d'arribar-hi. Vam trobar una gràfica que ho explicava:


Per entendre millor aquesta gràfica a classe hem fet la següent activitat:

Objectiu: descobrir i veure quina proporció d' aigua dolça i de fàcil accés hi ha en el nostre planeta.

Material: 100 gots iguals , aigua , colorant i provetes graduades.

Procediment:
  • hem omplert els 100 gots d' aigua.
  • A 3 gots, que representen l' aigua dolça, els hi hem posat colorant blau. Els altres 97 gots representen l'aigua salada dels mars i oceans



  • Els tres gots d'aigua dolça els hem abocat en una proveta. Hi havia 300 ml. d'aigua dolça.


  • Hem posat 60 ml. (20 %) en una altra proveta. Aquesta és l'aigua subterrània


  • En una altra proveta hi hem posat 3ml. (1 %). És l'aigua dels rius, llacs i embassaments.


  • L'aigua que ha quedat en la proveta gran representa l'aigua glaçada dels casquets polars i glaciars.


  • Finalment hem tornat a abocar l'aigua que representava la dels rius, llacs i embassaments en el got. De tan poca que n'hi havia no tapava el fons.


Conclusió:

Encara que sembli que al nostre planeta hi ha molta aigua, només una part molt petita està disponible de manera fàcil pels èssers vius. És important, doncs, no malgastar-la i fer-ne un bon ús.

Classe dels FARS

1 comentari:

  1. Molt interessant i clarificador! Segur que heu après molt amb aquest experiment.
    Maite

    ResponElimina